Most kolejowy nad Motławą
Most kolejowy nad Motławą, między Orunią i Olszynką zbudowany w 1905 roku na nowej
towarowej linii kolejowej, łączącej stacje rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze
stacją towarową Kaiserhafen (Kanał Kaszubski). Most ten został zbudowany jako most pojedyńczy przez, który przebiegał jeden tor.
Był to jedyny most kolejowy dla pociągów towarowych nad Motławą .
Około 1975 roku został zbudowany drugi most biegnący równolegle do poprzedniego. Dwa mosty oddalone są od siebie o około 2 metry.
Są to mosty konstrukcji stalowej, kratownicowej.
Obsługują linię kolejową do
Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każdy z nich ma 50 metrów długości i 6 metrów szerokości.
Lewy most potrząc od strony Olszynki to ten, który został dobudowany. Biegnie po nim tor nr 201.
Po prawym moście biegnie tor nr 202, po którym odbywa się dwukierunkowy ruch do Pruszcza Gdańskiego.
|