Kilkaset metrów od miejsca gdzie na stacji Gdańsk Piaski (Sand) znajdowało się jednopoziomowe skrzyżowanie, miejscu przecięcia sie koleji normalnotorowej (Nehrungbahn)
z Pruszcza Gdańskiego z wąskotorową z Gdańska w kierunku Żuław, niedaleko dzisiejszej ul. Zawodzie od toru głównego odchodził dodatkowy tor prowadzący w kierunku
specjalnej bocznicy przy żelbetowym, kilkukondygnacyjny schronie.
Tutaj również znajdowało się jednopoziomowe przecięcie koleji normalnotorowej i wąskotorowej przypuszczalnie takiej samej konstrukcji jaka jeszcze długo po wojnie
funkcjonowała na stacji Gdańsk-Piaski.
Pozostałości tego toru można znaleść jeszcze dzisiaj. W dobrym stanie jest betonowy niewielki most nad rowem meloracyjnym.
Bocznica ta w początkowej fazie była miejscem gdzie transportowano materiał i wyposażenie do budowy bunkra, a w nastepnym etapie cystern z olejem napędowym do zasilania agregatów.